Конференції, семінари



    Євроінтеграційні процеси у вищій школі супроводжуються активним обміном педагогічного досвіду науковців, які працюють на теренах університетської освіти. Найбільш поширеним шляхом ознайомлення викладачів вітчизняних вищих навчальних закладів з інноваційними підходами у професійній підготовці майбутніх фахівців за кордоном є стажування у провідних ВНЗ Європи та світу.

У період 18-28 квітня 2017 року проходило науково-педагогічне стажування  в Міжнародному університеті Шиллера (кампус в Парижі) (http://paris.schiller.edu/) на тему: «Організація навчального процесу, інноваційні методи та технології навчання: досвід Міжнародного університету Шиллера».

Учасником стажування була завідувач кафедри філософії та суспільних дисциплін нашого університету, доктор педагогічних наук, професор  Мельничук Ірина Миколаївна, що підтверджено отриманим сертифікатом:


Програма стажування складалась із чотирьох модулів:

Модуль 1. Організація навчання, програми та напрями підготовки студентів в Міжнародному університеті Шиллера.

Модуль 2. Інноваційні методи навчання: інтеграція передових технологій, наукових досягнень та практичного досвіду.

Модуль 3. Інтернаціоналізація навчального процесу та підготовка фахівців світового рівня: унікальний досвід Міжнародного університету Шиллера. 



Чи можна цікаво і фахово вивчати проблематику здоров’язбереження на заняттях з філософії, культурології, історії, політології, педагогіки, соціології? Виявляється, що так. І робити це просто необхідно.

DSC_6813

    Таку ідею 24-25 вересня цього року репрезентували учасники регіональної науково-практичної конференції «Філософія, методологія, психолого-педагогічні аспекти формування культури здоров’язбереження», яка стала логічним підсумком науково-дослідної роботи кафедри філософії та суспільних дисциплін Тернопільського державного медичного університету імені І.Горбачевського.

DSC_6839

    Проректор з науково-педагогічної роботи, професор Іван Кліщ у своєму вітальному слові підкреслив практичне значення виховання культури здоров’я майбутніх медичних працівників, яке розпочинається з творення відповідної системи цінностей та світогляду в цілому. Ось тут поле праці філософів, педагогів, істориків…

DSC_6836

    Про етимологічну спорідненість філософії та фізики, а також важливість патріотичного й морального виховання, яке слугує фундаментом здоров’я нації, розповів директор навчально-наукового інституту аналізу та моделювання патологічних процесів, доцент кафедри медичної фізики діагностичного та лікувального обладнання Валерій Дідух.

DSC_6818

    Зі свого боку виконуючий обов’язки завідувача кафедри філософії та суспільних дисциплін, завуч, доцент Олег Пилипишинакцентував увагу на актуальності проблеми здоров’язбереження в сучасних умовах технічного прогресу, яку повинні спільно вирішувати науковці гуманітарного, природничо-технічного, медичного профілю.

DSC_6864

    Творчі завдання, котрі можна використовувати в навчально-виховному процесі з метою збереження репродуктивного здоров’я молоді (наприклад, підготовка тексту і дизайну соціальної реклами щодо запобігання абортам, 10-ти найактуальніших питань до гінеколога, психолога і священика з приводу дотримання дошлюбної чистоти і подружньої вірності як запоруки   репродуктивного здоров’я сім’ї) представила у своїй доповіді доцент кафедри Ольга Христенко.

DSC_6901

    Доцільність використання синенергетичного підходу під час підготовки майбутніх медиків обґрунтувала викладач кафедри Ольга Луців. «Адже, лікар від Бога – це той, який дарує людям і тепло, і світло своєї душі, і усі професійні уміння», – наголосила доповідачка.

DSC_6946

    Необхідність об’єднання організаційно-педагогічних можливостей сім’ї, школи та вузу на шляху виховання культури здоров’я молоді, а також цінність історичного досвіду в цьому процесі переконливо доводив доцент кафедри Сергій Бондаренко.

DSC_6923

    Власне, про культурні традиції здоров’язбереження, їх могутній виховний потенціал розповів доцент кафедри Леонід Кравчук. У своєму виступі він наголосив, що черпаючи мудрість з національних джерел, зуміємо виховати духовно і фізично здорових громадян.

DSC_6820

    Про особливості арт-терапії у філософському контексті розповів викладач кафедри Тарас Кадобний. Доповідач представив низку цікавих вправ і творчих завдань, які варто застосовувати з метою розвитку духовних та фізичних сил дітей з особливими освітніми потребами.

    Інші цікаві наукові розвідки можна знайти у збірнику матеріалів конференції, до якого також увійшли дослідження учених з Полтави, Запоріжжя, Львова, Дніпропетровська, Хмельницького, Рівного.

    За результатами роботи конференції прийнято резолюцію, в якій, зокрема, йдеться про доцільність об’єднання зусиль науковців, педагогів щодо оптимізації освітньої системи здоров’язбереження в плані формування системних цілісних знань, вироблення умінь та навичок, підвищення рівня здоров’язберігаючої свідомості сучасної молоді під час занять із суспільно-гуманітарних, природничих дисциплін, а також в контексті виховної роботи кураторів.

Завідувач кафедри філософії та суспільних дисциплін, доктор педагогічних наук, професор Мельничук Ірина Миколаївна приймала участь у Міжнародній науково-практичній конференції «Проблеми та перспективи розвитку європейської освіти», яка відбулася з 20.11.2016 по 27.11.2016 у м. Прага, Чеська республіка.